Ronda, de finom: sütőtökös mákos aprókocka

sutotokos_makos_suti.jpg

 

Gyerekkori kedvencem volt nagymamám kanalas mákos beiglije. Szép szimbóluma volt ez a mama érzéseinek: a túlburjánzó töltelék szelíden feszegette a kereteit, és végül sikerült kitörnie. Bár engem is hasonlók vezéreltek, kétesélyesnek láttam a helyzetet, amikor egy bunkizós, kanapéról leugrálós délutánon előálltam ezzel a vendégváró csúnyasággal. Őszintén meglepődtem, hogy esztétikai hiányossága ellenére egy falat sem maradt, csak a maszatos, üres tányér, nonverbális dicséretként.

 

 

A sütemények hívei közül vannak, akik a kekszeket és száraz sütiket szeretik, vannak a krémek elkötelezettjei, a harmadik csoport pedig a puha, macsukás állag hívei. Én nagyon a krémes körhöz tartozom, de mivel a mindenmentes konyha a másik kettőben alkot inkább, most a macsukás műfajban igyekeztem jól rögtönözni.

 

Hozzávalók:

 

Tészta:

1 db alma

7-8 dkg kókuszliszt, vagy kókuszreszelék

3 ek darált dió

3 ek kókuszolaj

1 tk tápiókakeményítő

1 kezeletlen narancs héja és fél narancs kifacsart leve

1 kk sütőpor

Fűszerek lehetnek: fahéj, gyömbér, szegfűszeg

 

 

Krém:

10 dkg darált mák

1 nagy marék mazsola

20 dkg sütőben sült sütőtök

kb 1 dl növényi tej (a legjobb kókusztejjel)

ha még szükséges, néhány almaszirup

Fűszerek lehetnek: citromhéj,  fahéj, kardamom

 

Elkészítés:

  

A sütőt 180 fokra melegítem.

Beáztatom a mazsolát.

Megtisztítom a sütőtököt, kikaparom a magját, és héjastul megsütöm.

 

A tésztához az almát kis lyukú reszelőn lereszelem, vagy turmixgépben pépesítem, a narancs héját tisztítás után lereszelem, a levét kifacsarom. Egy tálban a többi hozzávalóval együtt összekeverem, fűszerezem és egy sütőpapírral kibélelt tepsiben kb 18 percig sütöm.

 

Amíg a tészta sül, a sütőtök húsát villával összenyomkodom. A mákot felfőzöm a kókusztejjel, közben hozzáadom a mazsolát az áztatólevével együtt, fűszerezem ízlés szerint, és végül hozzáadom a sütőtökpürét.

 

A sült tésztára halmozom a mákos tölteléket, és újabb 15-18 percre a sütőbe teszem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://edespofa.blog.hu/api/trackback/id/tr468450432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása