Halrudacskák helyett itt az omlós, házi halburger

halburger2_fin.jpg

 

A halrudacska valószínűleg a halfeldolgozás parizerje. Tartalmazhat halat, de jellemzőbb, hogy minden mást is, ami a feldolgozás során hulladékként keletkezik. A magyar ember nem nagy halfogyasztó, bár az internet előtt szájhagyomány útján azért igyekeztek meggyőzni egymást az ismerősök, hogy halat enni menő. Én azóta is hiszek benne, főleg a hazai, édesvízi fajtákban.

 

A történethez hozzátartozik, hogy a gyerekkori partizán pr-ból csupán az érintett meg, hogy a haltól okosabb leszek. Irtóztam pedig tőle azóta, hogy a szüleim egy kellemes hekkezés közben a leányfalui strandon egy közös ismerősükről kezdtek el beszélgetni, akinek torkán akadt a szálka, és köhögésroham tört rá. Úgy döntöttem tehát, a vágyott okosságot inkább szálkamentes halrudacskákból szerzem meg. Génsebészi karriert mondjuk azóta sem futottam be.

 

A gyerekek szeretik a halrudacskát, ez tény. A titka a szálkamentesség, és a másik nem elhanyagolható előnye, hogy nagyjából homeopátiásan tartalmaz halízt. A színhal pedig halízű, érdemes megszoktatni a gyerekekkel. 

 

Ez a fajta halrudacska-megelőzés kicsit pepecselős, ha csak nem afrikai harcsafilével dolgozunk, amit tökéletesen szálkátlanul árulnak. Én a pontyot jobban kedvelem, még ha macerásabb is. A piacon jellemzően a farokrész az, amit ki szoktak filézni, ezért vagy érdemes rávenni a halast, hogy egy egész pontyot filézzen ki, és akkor a fejét-farkát-hasúszóját eltehetjük más alkalomra halalaplének, vagy otthon kell nekiállnunk, mert a halburger esetében szerintem kis mennyiséggel nem érdemes pilinszkázni.

 

Ha van otthon szilikon muffinforma, akkor adagonként könnyen le lehet fagyasztani a bekevert és fel nem használt mennyiséget. De anélkül is fagyaszthatóak az egyes halpogácsák, például egyesével műanyag fóliába csomagolva.

halburger_fin.jpg

 

Hozzávalók:

 

1-1,5 kiló édesvízi halfilé (ponty, ponty+busa, szürkeharcsa, vagy valamilyen semlegesebb ízű hal)

20-30 dkg adalék és nitrátmentes kolozsvári szalonna

1 csokor petrezselyem

1 fej vöröshagyma

egy kis só, és ha igény van rá, pirospaprika

 

Elkészítés:

 

A sütőt 170 fokra melegítem, a tepsit sütőpapirral kibélelem. A halfilét és a szalonnát kockákra vágom, és késes aprítóban együtt, kis adagokban homogénre darálom. Az így kapott halmasszához hozzáadom a finomra vágott vöröshagymát és petrezselymet, és vizes kézzel pogácsákat formázok. Rizslisztbe is lehet forgatni, de szerintem jobb a natúr burger.

 

A sütőpapírt nem szükséges olajozni, mert a halpogácsákban lévő zsiradék miatt nem ragadnak le. 20-25 perc sütés elég a mérettől függően.

 

Köretként bármilyen, egyszerű püré helytálló, én most speciel bazsalikomos borsópürét készítettem.

 

További halas gyerekfogások:

 

Halas babacurry kölespogácsával

Apróhal csipsz zellerpürével

Ikrakrém percek alatt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://edespofa.blog.hu/api/trackback/id/tr28389690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása