Full vitamin reggelire: diós brokkolipite avokádóval

diosbrokkolipite2_fin.jpg

 

A brokkoli, csak úgy, mint rokona, a karfiol, hálás alapanyag tésztafélékhez. A benne található magnézium, kálcium, cink és vas pedig mind elengedhetetlen ahhoz, hogy gyermekünk a hintán, a mászókán, rugós lovacskán és a csúszdán is a tőle telhető legjobb teljesítményt nyújtsa. A hozzátáplálási kor kezdetétől fogyasztható avokádó pedig ehhez teszi hozzá még a maga A-, B- és E-vitamin arzenálját. De rövidebben megfogalmazva, ez az irtó egyszerű reggeli annyira finom, hogy érdemes magunknak is félretenni belőle.

 

Hozzávalók: 4 adaghoz:

 

Tészta:

20 dkg brokkoli

10 dkg rizsliszt

2 ek kókuszolaj

3-4 ek darált dió

Egy kevés szódabikarbóna, só, reszelt citromhéj, szerecsendió

 

 

A feltéthez:

 

2 érett avokádó

Pár csepp citrom

diosbrokkolipite_fin.jpg

 

 

Elkészítés:

 

A sütöt 180 fokra melegítem. A brokkolit megtisztítom, összedarabolom és késes aprítóban morzsásra darálom. Kevés vízzel megpárolom. De lehet úgy is, hogy rózsáira bontva párolom, és utána pürésítem. A párolt zöldséget keverőtálban tésztává gyúrom a többi alapanyaggal, négy részre osztom, és kiolajozott, kicsi quiche-sütő edénykékbe rendezgetem. 15 perc alatt megsütöm.

 

Amíg a pite sül, az avokádót félbevágom, kikanalazom egy tálba, és némi citromlevet adok hozzá. Ízlés és fogazat alapján pépesítem villával.

 

Tipp: dió nélkül 9 hónapos gyereknek is adható, dióval 1 éves kortól. 

A bejegyzés trackback címe:

https://edespofa.blog.hu/api/trackback/id/tr548389774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.