Csuda hűsítő: kivis banánsmoothie karalábélevéllel

kisvisbananturmix2_fin.jpg

Van otthon nyulatok? - csodálkozott a kofa, amikor kértem, ne tépje le a karalábé szárát és levelét, mert azt is elvinném a zöldséggel együtt. Nincs otthon nyúl, a családnak lesz - fokoztam meglepetését. A karfiol, a retek vagy a karalábé levelét a legtöbb eladó rutinból csavarja le a piacon, és dobja a sarokba egy vegyes zöldhulladéknak tartott, szakadt kartondobozba, pedig ezek nemcsak a nyulak és rágcsálók gazdáinak értékesek. Alaplébe tehetjük, darált hússal, vagy fűszeres gabonával tölthetjük és párolhatjuk, de akár nyersen is nekieshetünk. A karalábé levele például nagyon jó C-vitamin és vasforrás, és gyerekektől sem kell elzárva tartani. Sőt.

 

A káposztafélékhez tartozó karalábéból a levél a tápanyagokban leggazdagabb. Enyhén fanyar íze miatt csak a színével dominál, ha turmixot készítünk belőle. Igaz ugyan, hogy a gyerekek körében a zöld ételek a leginkább megosztók, de a banán, mint a legnépszerűbb gyümölcsök egyike, nagy eséllyel képes ezt az apró esztétikai hibát korrigálni. Ennek a turmixnak az ízösszetétele körülbelül így alakul: banán 87%, kivi 12%, karalábélevél 1%.

 

Hozzávalók:

 

1 db érett banán

2-3 db kivi

1 karalébélevél (a bátraknak több)

Tisztított víz

 

 

Elkészítés:

 

Tisztítom, aprítom, összeturmixolom, higítom, ha kell, hűtöm. 

 

Tipp1: Pár csepp olaj jót tesz neki, mert a karalábélevél karotinoidja és E-vitaminja zsíroldékony.

Tipp2: Higítás nélkül, püréként tartalmas reggeli is lehet például köles, hajdina, vagy zabpehellyel.

A bejegyzés trackback címe:

https://edespofa.blog.hu/api/trackback/id/tr498835026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.