Rólam

csipidorci2_edit.jpg

 

Dénes Dóra vagyok, funkcionális táplálkozási tanácsadó és receptfejlesztő. Érdeklődésem középpontjában a gyógyító étrendek és tápanyagok állnak, a gyerekek egészségének megalapozása az étkezési szokásaikon keresztül, és a különböző étrendi szükségletek összehangolása családon belül. 

 

Sokáig nem voltam tudatos evő, de amikor babára vágytam és autoimmun betegségem miatt jó ideje nem sikerült teherbe esnem, belevágtam egy életmódváltásba. Több mint nyolc éve lemondtam a feldolgozott élelmiszerekről, a gluténtartalmú gabonákról, a tejtermékek nagy részéről, a finomított cukorról. Korábbi szokásaim helyett minél inkább élő és rostban gazdag ételeket választottam. Azóta tíz évet fiatalodtam, a hajam csillogóbb, az elmém élesebb (nem!), de tény, hogy mindezeknek nagy hatása volt és van is a szervezetemre. Többek közt abban segített, hogy anya lehessek. 

 

Örömmel fedeztem fel, hogy a váltásban nem a lemondást láttam, hanem egy kreatív önkifejezési módot. Termelői források után kutattam, kitapasztaltam a beszerzés logisztikáját, és még jobban megszerettem a főzést. Mentes alapanyagokkal kísérleteztem, megismertem spéci működésüket. A liszteket, a tejtermékeket és cukrot és esetenként tojást helyettesítő megoldások közül kíváncsiságból szinte mindet kipróbáltam, ami a hazai kínálatban elérhető, és mostanra saját módszereim és praktikáim vannak.

 

Három kicsi gyermekem van, akiknek köszönhetően örömmel vetem be magam a konyhába, és büszkeségünkre nyitott, érdeklődő, úgynevezett “jó evő” gyerekek. A hozzátáplálás idejétől kikísérletezett és bevált receptjeimet összegyűjtve 2016-ban elindítottam az Édes pofa gyerek-gasztroblogomat. 

 

A blog indítását az is ösztönözte, hogy az életmódváltásom után sok kérdést kaptam intoleranciákkal, allergiával, emésztési zavarokkal küzdő ismerőseimtől. A kérdések egy része gyerekekhez és a család étkezésének a menedzseléséhez kapcsolódott. Eszerint bővítettem a blog tematikáját is, hogy minél inkább segíthessek. A környezetemben több ekcémás, bizonyos alapanyagokra allergiás, illetve intoleráns kisgyerek él, de többen vannak azok is, akik kíváncsiságból és az egészségük érdekében alternatív megoldásokat keresnek és változatosságra törekszenek.

 

Az elmúlt években egyre inkább beleástam magam a táplálkozás elméletébe is. A gyerekekek mellett kezdetben itthon tanultam, majd pedig, amikor már az utca végénél tovább engedtek, képzéseken folytattam a tanulást.  2018-ban funckionális táplálkozási tanácsadói képesítést szereztem, amit azóta több egyéb képzéssel egészítettem ki. Tanultam a laborleletek értékeléséről, az inzulinrezisztencia korszerű és személyre szabott kezeléséről, az anyagcsere típusokról és azoknak megfelelő étrendek kialakításáról, az autoimmun betegségeket javító étrendekről, emésztési problémák korszerű gyógyításáról, és krónikus gyerekbetegségek kezelési lehetőségeiről étrendek segítségével. 

 

A célom, hogy a családok igényeinek megfelelő, tudatos étrend kialakításában segítsek, és hogy ezzel a gyerekek az “otthon ízei” pakkban egy csomó egészséges útravalót kapjanak.



A bejegyzés trackback címe:

https://edespofa.blog.hu/api/trackback/id/tr168413092
süti beállítások módosítása