Útravaló babakaják: batátás vöröslencse

batatasvoroslencse2.jpg

Több klasszikus hibát elkövettem már, amikor a hozzátáplálás időszakában utazásra készítettem babaételt. Tudtam, hogy alma, vagy körtepürét nem érdemes csomagolni, mert levet ereszt, és oxidálódik, de azért bepróbálkoztam a barnulás királyaival, a banánnal és avokádóval együtt. Gondoltam, egy kevés, hozzáadott citrom majd kordában tartja őket, de egy néhány órás autóút alatt beadták a kulcsot. Vittem már céklapürét babás túrára, hogy majd a Nagybörzsöny lágy ölén, Kóspallag és Törökmező közt egy kidőlt fatörzsre telepedve remek ebéd lesz. Valóban páratlan ötlet egy mocorgó 7 hónaposba félig guggolva, görnyedten lapátolni a létező legerősebben színező pürét. És vittem már spenótfőzeléket nyúlhússal az ősz végi mátrai túránkra, ami hidegen, egy erdei lócán nem annyira sikeres, mint a vasárnapi ebédről megmaradt harcsapaprikás, amiben másnap reggel már megáll a kanál. Az ez után következő úti élelmeim már kezdték az átgondoltság jeleit mutatni, mint például ez az egyszerű fogás is.

 

Az édesburgonya és a vöröslencse külön-külön is jolly joker. Az előbbi nyersen eltartható, elkészítve hidegen, melegen is finom, fűszerigénye sincs igazából. A vöröslencse is könnyű alapanyag. Ha idegen konyhában főzünk, a száraz hüvelyesekkel van a legkevesebb macera, de azok közül csak a vöröslencse ajánlott 8 hónapos kortól, a többinek várnia kell a sorára.

 

Hozzávalók 2 adaghoz:

 

10 dkg száraz vöröslencse

½ batáta

1 babérlevél

 

Elkészítés:

 

Az édesburgonyát megtisztítom, felkockázom, a vöröslencsét megmosom, lecsöpögtetem. Ha nem áztattam elkészítés előtt, akkor először a vöröslencsét teszem fel főni a babérlevéllel, majd a felkockázott batátát, hogy végül együtt puhuljanak meg.

 

Tipp: egy hámozott paradicsomot hozzápárolhatunk, ha gazdagítani szeretnénk az ízét.

 

Hamarosan folytatódik az útravaló babakaják sorozat a nyári szezon alapanyagaival.

A bejegyzés trackback címe:

https://edespofa.blog.hu/api/trackback/id/tr758873916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása